One Litre Of Tears a.k.a Ichi Litre No Namida

/
0 Comments



~Aya ketika hayatnya~

Menjadi Aya Kitou bukan mudah. dalam usia 15 tahun, dia mendapat tahu dirinya mengalami sejenis penyakit ganjil. sel-sel sereblumnya mati sedikit demi sedikit. yang mana akhirnya, dia tidak mampu lagi hidup seperti manusia normal. kemudian riwayatnya akan berakhir. 1 liter of tears merupakan sebuah kisah benar yang diadaptasi daripada diari Aya sendiri, yang ditulis ketika dia menghabiskan sisa-sisa hidupnya. dengan sokongan keluarga dan teman lelakinya, dia masih mampu tersenyum dan bertahan.

"Okkasan(emak), apakah tujuan saya hidup di dunia ini"
"setiap kali saya terfikirkan masa hadapan, saya akan menangis"
"kenapa penyakit ini memilih saya"
"penyakit ini mengajar saya bahawa di dunia ini masih wujud peluang"
"dapatkah saya berkahwin satu hari nanti"
"Saya hanya ingin terus hidup"
"biarlah saya menanggung penyakit ini sendiri,tetapi penyakit ini tetap membawa masalah kepada orang di sekeliling saya"



You may also like

No comments:

Powered by Blogger.