aku = sehari di Tanjung Piai dan muzium nanas

/
0 Comments
tarikh bersamaan dengan 12/9/09
masa anggaran 8.xx am sampai 6.xx pm
tempat tersangatlah tepatnya iaitu Tanjung Piai

dalam perjalanan.......
program ni sebenarnya bawah kelolaan cikgu Razak tujuannya untuk lihat dengan mata sendiri hutan paya bakau...sumpah ini kali pertama aku terlibat dalam mende-mende camni
jadi kalau jakun tuh memang elemen semulajadi
hormon aku yang salah bukan aku
lama juga nak sampai Tanjung Piai
dekat 2 jam kot....well aku malas nak survey masa
dalam bas aku duduk sorang je
nasib baik ade din dengan fariz
kebisingan mereka buat boring aku hilang sikit-sikit

antara beberapa scene komedi mereka

1)ada lagu apentah kat radio...
Fariz : din sedap jugak ek lagu ni
din : tak delah...lagi sedap nasi ayam

2)din nampak kuil india
din : pariz apa tunggu lagi, bulan puasa ni banyakkan lah ibadat
fariz : kau tunggu kat lumpur nanti din

3)din nampak anjing kat tengah jalan sorang sorang menyalak-nyalak
din : astaghfirullah kesian kawan pariz tu
fariz : takpe dalam lumpur nanti

rest tak ingatlah....sape rase tak lawak takpe coz tak lalui experience gelak masa tuh....aku sangat faham

so nak layan blues pon tak sempat gelak tak habis-habis

sampai kat Tanjung Piai....

entry nye tak atrractive pon, tapi kat dalam fuh....tak nak balik wooo....

akak-apanamantah-bagi taklimat sikit tentang hutan paya bakau Tanjung Piai
dalam semua slide yang dia tunjuk aku terbelajar benda baru, bes, lagi hangat

sus scrofa ops..ops salah...kena saman jugak kan tulis nama saintifik macam tu

Sus scrofa
mende nih...hehe....ish kalau tau aib sungguhlah bak kata din
sebenarnya nama spesies satu binatang
haila dah bagi hint pon takkan tak tau
haha....1000000x
kalau rasa nak ngutuk orang pakai je nama nih
konfem terselamat daripada kena maki
AMARAN : jangan cakap dengan zoologist, sumpah kau kene lempang
takpelah aku kan baik...
esh...malulah
jawapannya....





BABI HUTAN












huak...huak...ko ingat ko lawa nak buat muke gitu ha Bab 1

haila dah tau dah...boleh aplikasi ye....sopan sikit bahase

p/s aku gurau je pasal sus scrofa nih....saje

lepas dengar taklimat kitorang dipecahkan jadi 2 group
aku segroup pulak dengan din dengan fariz+fahmi....
haru lah memang
dan pemandu kami namanya Abang Abu
muke die macam Mazlan Pet Pet
juga ade sense of humor
abang lagi sorang aku tak ingat lah
die kontrol hensem
tak kool macam Abang Abu walaupon tak hensem
abang abu memang banyak mulut
kitorang kene pergi tempat nih

1) Penghujung benua asia

info sikit ehem...ehem...*clear throat*
tempat ni mule-mule macam yang aku tulis kat ataslah penghujung benua asia...ingat tak kenapa nama Johor dulu Ujung Tanah....sebab nilah kot....so kat sini aku nak bangga sikit

saya bangga menjadi anak Johor!!!!!!

lagi kapal-kapal antarabangsa memang banyak gilak lalu kat laut berderet-deret macam traffic jalan raya....kata abang abu kapal tu datangnya dari Tanjung Pelepas....hish bangga lagi jadi anak johor...


replika bumi kat sini lah boleh nampak kapal, pulau karimon indonesia , singapura

dalam perjalanan nak pergi tempat kat atas nih, din telah membuat bermacam-macam onar

lalu kat kawasan pioneer sp bakau tu....masa tu air surut...maka datang seekor burung botak nak cari makan lah agaknya

din : *Jerit sikit punya kuat kat burung botak tu* apip naik cepat basuh kaki, bulan puase ni jangan main kat luar....naik cepat

haha.....(INFO NAMA SEBENAR APIP IALAH AFIFUDDIN, DAN DIE PUNYE RAMBUT MEMANG TIPIS, PASAL TU DIE KENE GELAR BOTAK)

masa nak pergi Jeti De'Tanjung pulak burung botak tadi dah elok landing atas pokok....

din : pip cubelah nasihat kembar kau tu....puase-puase jangan main kat luar

apip dah blushing cam anak dara....

lama jugak kat jeti de'tanjung ni....ada mata angin unik




sesiapa baru clash ke, kene buang keje ke, periksa tak lulus ke, frust masalah dalaman ke....
adalah direkomenkan untuk pergi sini....

nak balik....
belum boleh balik pergi bazar lagi....
ada nak pegi muzium nanas pulak
kat sini aku belaja macam -macam lah pasal nanas....
jenis lah....cara pembiakan lah.....kandunganlah.....
sejarah penanaman nanas dimalaysia......dibawa dari brazil keh.....same cam getah

lagi gambar dan cerita kat sini



chow.....


You may also like

No comments:

Powered by Blogger.