fly teacher fly

/
0 Comments


post kali ini adalah khas untuk cikgu yang dah tinggalkan MAS
khusus...
pada tarikh 16/01/10

dan mungkin hanya akan kembali ke sini 3-4 tahun dari sekarang
tapi belum tentu kami dapat jumpa semula
3-4 tahun akan datang
aku bukan budak sekolah lagi
umur aku dalam lingkungan 20-21
kalau jumpa pun mungkin dah tak macam sekarang ni

masa tu cikgu dah 30-an
mungkin dah ada anak 3-4 ke

setakat ni senarai pendek orang-orang kesayangan aku yang dah tinggalkan aku (hidup/meninggal) semakin meningkat

dalam 8>
hehe
tak aku tak sedih pon

kenapa aku tulis blog hari ni
sebab hari ni aku ada cerita sedih nak cerita
pertama hal cikgu PI yang susah dan tidak ikhlas aku terima kerana fiilnya yang lain daripada yang lain

kedua sebab result f4 yang aku baru dapat
aku tak dapat top3
dan hal ini ya merupakan satu tamparan besar

dan tadi masa kelas PI ( 7.20-8.40)
aku skip solat dhuha ( redspot melanda)
jadi aku cuma tengok jelah mereka semua solat
sebelum tu kitorang 3/4 daripada isi kelas kena diri sebab tak lepas ujian saringan niat solat fardhu
salah satu daripadanya aku
sekali lagi hal ini merupakan satu tamparan besar

dan sebab ustaz lah aku teringat cerita lapuk 2tahun lepas
cerita f3 (aku mengaku masih dalam mood f3 dan langsung tak boleh tanggal kulit f3)
hari motivasi tu hari sabtu 5/4/08
dalam satu hari aku kena buat pilihan pergi tilawah ke pergi motivasi
kawan-kawan ajak pergi motivasi tapi diorang ade kata :

"kalau kau rasa tilawah penting takpe pegi jelah. mana tau kau boleh bawa piala besar balik tayang kat kitorang"

kitorang gelak je masatu

dan masa tu diorang langsung tak tahu kalau aku akan buat diorang kecewa
sebab aku kalah
sekali lagi aku dah kalah

masa balik dari smk tun ssrdon
cikgu lalu depan uthm
masa tu pukul 1.xx pm
diorang balik pukul 5 kot
tapi aku dah tertinggal 2 slot
jadi aku cema sempat peek sikit bangunan uthm tu

lepas 1 tahun kemudian,
masa aku f4
aku dapat peluang pegi motivasi pmr /spm batch 09
cume aku je f4
masa tu aku macam ternampak-nampak besbuddies f3 dulu
diorang tengah fokus giler kat abang raja
dan dalam situasi sama cuma masa yang berbeza, aku pulak dengar ceramah dr. mohd shukri abdullah

hehe
sebenarnya takde ape yg aku nak cerita
aku cume rasa galat je sebab aku tertinggal moment bes dengan diorang masa motivasi tu
tarikh 5/4/08 tu pon aku tak boleh lupa
sebab aku dapat 2 kegagalan hari tu
rasanya kalau aku tak cakap orang pon dah boleh faham

ada satu cerita yang buat aku rasa ok je kalau aku jadikan medium simbolik kitorang punye persahabatan ni

DAS FLIEGENDE KLASSENZIMMER
atau bahasa inggerisnya
THE FLYING CLASSROOM


satu cerita dari german
pasal budak-budak yang tinggal di boarding school
same macam kawan-kawan aku
cerita tu menjadi favourite aku

sama macam cerita ANAK DIN BIOLA masa f1 dulu
cerita pasal budiman, chandran, ah chong

ahhh.....kawan-kawan datang dan pergi

macam cikgu yang sekarang ni dah duduk uk
waktu aku tidur cikgu tengah sibuk buat kerja harian dan vice versa
16/01/10
aku sekolah masa tu
ada gotong royong
jadi sepanjang kat sekolah aku asyik tengok jam je
aku tak tahu pon sebenarnya waktu cikgu berlepas
yang aku tahu cikgu takkan patah balik
fly cikgu fly

cikgu cuma perlu doakan saya pon akan fly lina fly satu hari nanti

itu cara nak tebus kecewa tak dapat peluang pergi boarding school
yang aku dah fikirkan sampai takat masa ni
harapan aku satu hari nanti aku tahu apa yang nak 'jadi' sebenarnya
dan masa tu aku takkan boleh undo

sebab life goes on
ZENDAGI MIGZARA

hari khamis 14/01/10
waktu rehat kat bilik guru

cikgu datang melawat
dan cikgu cakap':

"belajar rajin-rajin"

aku kaku
kali ni situasi sama masa f3 jadi balik
cume kali ni peluang kedua yang datang balik
aku harap peluang kedua lebih bagi erti pada aku
yang aka ubah hidup aku
yang akan jadi penawar kecewa aku


You may also like

No comments:

Powered by Blogger.