PU-TUS A-SA lwn BANG-KIT

/
0 Comments
















SEMUA kertas periksa 1/2 tahun dah dapat
BANYAK -ve darpd +ve
LEBIH tertekan drpd gembira

aku tak faham orang yg asyik pandang kelulusan akademik sebagai kayu ukur utama cerdik dan pandainya seseorang itu.
aku bukan pandai sangat menulis atau menyedarkan orang apatah lagi nak berhujah.
tapi aku tahu kadang-kadang aku jauh sangat berfikir.
sampai aku bosan dan suka membantah.

mungkin aku terlalu beremo.
tapi sekarang aku dah kuldaun.
aku jadi putus asa dengan sikap sesetengah orang.
semangat aku pudar. tapi kini dah hilang.
aku sedar aku kena buat sesuatu
tapi aku tak seteruja dulu
aku boring.

aku tak boleh nak cerita pada sesiapa.
ye..aku mengaku.
ego aku memang tinggi' melangit
tapi nilah aku
aku rasa makin banyak masalah yg datang

makin dewasa hidup jadi makin derita
sebab aku tak sedia
aku jadi takut

hal ini bertambah teruk lepas mak pindah sekolah aku
dan berkawan dengan cikgu2 aku
dan 'mengumpat' pasal aku
aku tau semua cikgu ambil berat
pasal AKU
tapi pernah tak rasa macam ditolak atas bawah tepi kiri kanan
aku sesak nafas.
tempat paling aku benci sekarang ialah BILIK GURU
sorry 2 say
aku rasa segan dan beremo

aku cari diri aku yg dulu
tp tak ade'
hilang dan terus hilang

kerjaya tu hanya berpandukan AKADEMIK saje ke????
aku tak tahan.





You may also like

No comments:

Powered by Blogger.