Something Borrowed

/
0 Comments
Selamat pagi. Assalamualaikum. 

Pernah terfikir kenapa nak muka cantik, badan sihat, badan langsing, kulit cerah, nak pakai canti-cantik? 

Jangan ingat awak seorang je yang teringin. Saya pun. 

Tapi. 

Pernah tanya kat diri untuk apa kita teringin semua benda tu?

Nak tarik perhatian lelaki/ perempuan?
Nak bermegah?
Nak puaskan hati sendiri?
Nak rasa konfiden?
Nakkan perhatian orang?

Saya punya tujuan semua yang kat atas tu pernah terdetik dalam hati. Sumpah. Tak tipu.

Tapi itu dulu. 
Kini, saya ada  tujuan baru. 
Yang lebih bersifat akademik dan ada nilai estetika. 

Tujuan saya ialah;

nak pulangkan pada PENCIPTANYA nanti dalam keadaan paling baik. 

Sebab jasad saya bukan saya punya. 
It is something borrowed to me. 
Dah pinjam kenalah jaga elok-elok. 

Ye idok?


You may also like

No comments:

Powered by Blogger.