krisis petala alam nusantara

/
0 Comments
beberapa bulan lepas mungkin kite sume dah dengar pasal krisis IND-MAS kan. ekene cume pasal tarian budaya nak gadoh-gadoh....comeon ar....what a stupid thinking....grow up la

dahlah serumpun, nak gadoh-gadoh ni kenapa.....
tak tau orang no3 tengah syok abih survey kawasan baru, bangsa baru yang nak kena goreng habis-habis...

komen aku untuk blog id-top nikan memang marah tu tentunya...
sambil baca sambil fikir...
yang paling tak tahan nak gelak pasal SOTO weh...
favourite aku tuh
dah kena cop IND punye...
so what..aku cume makan SOTO tak pernah pulak aku claim kata kat orang satu dunia ni SOTO tu atok nenek aku yang cipta weh...
kain batik...pemilik id-top nikan kate MAS ciplak batik die...
sebelum tu dia ade kate orang melayu MAS ni asalnya dari IND juga...
jadi kat sini salah ke kalau kat MAS pun ade kain batik
ape la salah mak aku, nyai aku, nenek aku, makcik aku yang pakai kain batik tu...
dah asal serumpun memang lah ade sikit-sikit budaya asal tu diperturunkan kat ank cucu...

wualah....lek...lek...kok ngomong otaknya ditaruk dib****t sih....
malu deh kate graduan kedoktoran...shitlah weh DR cakap macam ni....
aku sekolah tak abih lagi pon boleh pikir

ko kate tenaga pengajar MAS tak laku kat IND...
ko tau kenape...
pasal ko tak mampu....poket ko dah kering...jemur pon tinggal atom je...
nak support gaji diorang camne...
ko punye pulak sebab kitorang ni, warga MAS dengan penuh bangga nak cakap, kitorang amalkan nilai-nilai bantu membantu ye....
talent mengajar ade tak gune nak buat ape....
win-win situation....dua-dua dapat benefit...

there ko cakap nilai keagamaan kitorang ni dah takde...
cermin muke lah wei...
berapa banyak orang IND yang kahwin mix suke-suke je...
islam+Krist, Atheist leh, BUDDHA leh...
so ni yg korang kate pembela agama weh...
dah terang nyata lagi bersuluh lah...

even IND kat sebela rumah aku ni pon 1 bulan tak puase...
lek je....owh...silap-silap...pembela agama memang macam tu....

ade pulak sugestion kat MAS supaya kite punye jalur gemilang jadi alas kaki je....
so ko punye merah putih jadi sanitary pad...boleh...
haila....

aku rasa kalo hamka hidup agi...sedihlah wei die tengok krisis yang macam mainan budak kecik merajuk- gaduh- baik- balik....

rest...korang boleh bace kat blog pemilik id-top nih....link nye kat sebelah kiri...


You may also like

No comments:

Powered by Blogger.