inilah perasaan down....

/
0 Comments


cari tempat untuk tenangkan hati
tapi kat mane-mane pon tetap macam tu je...
dan macam semua benda pon buat hati sesak

nak cerita takade telinga yang nak dengar
nasib baik ade kau blog
yang akan telan je semua mende yang sakit hati
yang keep me acompany through thick and thin
tapi kenapa benda takde nyawa, takde perasaan, tak de respon ni yang aku cari bila sedih
aku down pasal banyak bende

kate baek soo chan dlam perfect neighbor
"bersyukurlah kau menjadi kanak-kanak, kerana sesungguhnya menjadi dewasa adalah sangat menderita"

semakin besar fikiran akan menjadi semakin matang
bila matang tersedar kat banyak tanggungjawab, komitmen dan kerje
tapi boleh je kalau taknak terikat dengan mende-mende nih
cume kalau kat dunia ni cume ade aku sorang
dan lepastu jagi gila pasal takde sesape sekeliling aku

ibu dan bapa
kenapa setiap manusia kene ade 2 elemen ni dalam hidup
dan apa sebenarnya tujuan mereka ade
selain menjadi medium menghantar kita kat dunia
dan memberi duit untuk kita terus besar
dan jadi sebahagian daripada populasi manusia
kat taiwan sekejap lagi akan ade krisis populasi...
mereka lebih senang cari kepuasan diri sendiri daripada terikat dengan apa-apa komitmen kekeluargaan
mak dan abah yang aku sayang
yang selalu ada kat rumah
dan membebel kat aku
bagi duit kat aku
bila aku sakit akan beli tomyam campur
so dat aku akan jadi selera nak makan
tapi kenapa aku masih susah nak kongsi cerita 'aku' kat diorang
sebab cerita aku ade banyak cabang
buddy:love:social relationship:beauty:self confidence:achademics:responsible:family:school:teacher:boys:girls:books:dvd

kawan
tiga tahunlepas aku jumpa dengan kawan-kawan baru kat skool menengah
dan kami jadi kawan karib sampai tahun lepas
dan tahun ni
aku jumpa kawan baru lagi
hilang 3
topup 2
similarites : nothing
dan mereka tetap susah nak jadi medium aku nak cerita semua prob aku

totally, aku rase aku tak fleksibel, tapi permanent
aku sayang kasut skool aku walaupun dah koyak
aku sayang beg aku, walaupun baunye busuk dan umurnye dah lanjut
aku sayang tilam aku walaupun dah leper
aku sayang wardrobe aku wlaupon dah beranai-anai
dan aku sayang kawan aku walaupon diorang jauh,
mate tak bertatap, tangan tak bersentuh, senyum tak berbalas, cakap tak berespon
aku sayang every single moment we spent all togeda..
semuanye asik flasback kat RAM aku
gelak-gelak dan cakap- cakap echoed kat dalam otak aku
scene kat kelas macam tenampak-nampak
say that i juz damn miss them
and a bit jealousy bite this very tiny soul

mulut ni susah nak cakap nak luah
tapi this tears was really meaningful
kerana tears prove me that
yah right now and by doing this
i'm doing better

zendagi migzara. life goes on

time
Kau datang dan pergi macam tu je
kalau macam tulah you mean nothing you know
i dont expect how far and how long you could cope up with me
so far aku macam take you for granted kan
sebab macam baru sekarang aku bangun tido dan sedar kalau aku cume akan ade satu tahun lagi...

satu tahun untuk pakai unifom skool
spend time kat dat fuck library
satu tahun untuk catch up lessons for SPM
satu tahun untuk be ready
you gonna face the WORLD
satu tahun untuk kuruskan badan
satu tahun untuk cari identiti diri
dan lastly to say sayonara to my skool time

sedihkan
ye sedih
skool time yang....
ajar aku erti kwan-kawan
ajar aku erti fighting spirit
aku aku erti kamikaze
ajar aku erti love
ajar aku erti guru
ajar aku erti anak
ajar aku erti budi
hutang
duit
darah

sebab kawan aku seronok kat skool
sebab cikgu aku score paper
sebab menjadi anak aku ade rasa tanggungjawab
sebab love aku jadi ada orang 'sayang' aku, ambil berat


dan aku takde satu tali untuk ikat semua cerita aku
so that semua tak terabur dan bagi efek kat orang lain
sebab everything pon sebenarnya
cume kite je yang boleh decide













You may also like

No comments:

Powered by Blogger.