Semalam di Kota Kuala Muda

/
0 Comments
Assalam...saudara saudari

Cuti hujung minggu ni panjang. Sampai hari Isnin. Oleh sebab saya baru je seminggu balik USM, jadi kalau saya balik lagi, namanya saya mengada-ngadalah. (kalau orang lain sukati andalah)
Tak apalah, saya tak balik Johor, tanah tumpah darahku. Instead of going back to my hometown, I go to someone else. 

Dulu, saya dah pergi dah rumah kawan saya ni, Kak Adek nama dia. Blog dia: http://helloiampika.blogspot.com/

Sebab saya pergi nak tengok sawah padi sebenarnya. Kat Johor boleh kata macam tak ada sawah padi. 
Saya naik bas dari Sungai Dua (Rapid Penang 302) ke Jetty-Relau. 


Lepas tu sampai Jeti tak perlu bayar sebab dari pulau nak ke seberang takda caj pun. Kalau dari seberang nak ke pulau baru kena caj RM1.20. 



Ingat kami nak pergi Kota Kuala Muda naik bas rapid, tapi Allah mudahkan pula bila pakwe Kak Jannah tumpangkan. Dapatlah beraya sekali kat rumah Kak Jannah. ;)
 Dekat maghrib sampai rumah Kak Adek. Tak ada gambar pulak. 

Esok paginya, kami pergi Pantai Merdeka. Selama ni, saya dengar je dari lagu pasal Pantai Merdeka. 



Lepastu, kami pergi tengok sawah padi~~~~!!!


Petangnya, kami pun balik ke USM. :(

bBiInNaAmMeEtT ----@



You may also like

No comments:

Powered by Blogger.